Priser inkl. moms

Köpvillkor

Beställning
Beställningar görs i vår webbshop www.comforthuset.se . Beställning kan göras av företag och av privatpersoner. Som privatperson måste du vara 18 år fyllda eller ha målsmans godkännande. Är du under 18 år och beställer kommer vi att kontakta dig för att få en bekräftelse från målsman, att de godkänner din beställning.

Efter din beställning får du en orderbekräftelse via e-post.
Comforthuset Nordic AB äger rätten att neka ett köp. Alla beställningar är bindande och falska beställningar polisanmäls, utan undantag. Vi loggar IP-nummer på alla beställningar.

Har du gjort en beställning av misstag, vänligen kontakta oss omgående via e-post: order@comforthuset.se, så hjälper vi dig.


Personuppgifter
Vi följer den svenska personuppgiftslagen som håller en hög nivå för att ge individen skydd om hur personuppgifter lagras. Information av kund och köp lagras hos oss och kommer endast att användas vid köp och i kommunikationen mellan dig som kund och Comforthuset Nordic AB, samt om du har samtyckt till att ta emot nyhetsbrev och produkterbjudande från oss.
Du har rätt att efter begäran få ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta har du rätt att begära att uppgifterna skall rättas eller raderas.


Priser
Alla varor anges med Skr inkl. 25 % moms. I kassan kan du se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalningsalternativ.

Comforthuset Nordic AB reserverar sig för prisändringar och förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella pris fel. Vi reserverar oss för slutförsäljning och ev. faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser. Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid överensstämmer i färgnyanser, beroende på din bildskärmsupplösning.

Comforthuset Nordic AB reserverar sig även för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom.


Leveranstid
Vi strävar efter att leverera ut din order så snabbt som möjligt och normal leveranstid är 1-5 dagar beroende på var i Sverige du bor. Till Danmark och Finland är leveranstiden 2-7 dagar, beroende på destination.

Efter att du mottagit din orderbekräftelse via e-post från oss och så fort vi mottagit din betalning, levereras din beställning från vårt lager. Vid eventuell leveransförsening kommer du att få ett meddelande från oss via e-post. Du kan då välja att få delleverans eller om du vill vänta på komplett leverans. Du har alltid rätt vid leveransförsening att häva din beställning.

Om leverans hindras, försvåras eller försenas på grund av omständighet som ligger utanför vår kontroll har vi rätt att häva beställningar utan påföljd.

Leveranssätt
Alla produkter levereras direkt från vårt lager med Posten eller DHL.
Kontant vid avhämtning.
Du kan hämta din beställning vid vårt lager själv.

Frakt
Den totala fraktostnaden framgår alltid i kassan.
För andra fraktsätt, exemplevis företagspaket, vänligen kontakta oss för ett kostnadsförslag.
Kontakta oss via e-post: info@comforthuset.se, eller på telefon 0176-292292.

Transportskador
Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället måste detta anmälas omgående till DHL eller vår Kundservice. Synliga fel eller skador på godset/paketet skall anmälas direkt till uthämtningsstället/chaufför. Det skall noteras på fraktsedeln, innan du kvitterar ut godset. För att vi ska kunna reklamera skadan behöver vi anmäla transportskadan till fraktbolaget inom 1-3 dagar. Vi kommer att ombesörja en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt. För att reklamationen mot fraktbolaget ska kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen samt eventuell pall som kom med den fraktskadade försändelsen.

Betalning och säkerhet
1. Betalkort (Visa, Mastercard)
3. Faktura via Klarna (29kr i faktureringsavgift tillkommer)
3. Delbetalning via Klarna

1. Betalkort (Visa, Mastercard)
Comforthuset Nordic AB är anslutna till DebiTech, den bästa och säkraste lösningen för kortbetalning via Internet.
Vi använder oss av säkerhetslösningen 3D-Secure, en säkerhetsstandard som är framtagen av VISA och Mastercard. All information krypteras med 128-SSL-Kryptering, vilket skyddar så att ingen obehörig kan ta del av Era kortuppgifter. Fyll i kortnummer och kortets giltighetstid, samt kortets CVV2/CVC-kod (3 siffror, står på baksidan av ditt kort). Pengarna dras direkt från Ert konto i samband med att Ni godkänner transaktionen.

2. Faktura (29kr faktura avgift tillkommer)
Vi erbjuder fakturering via Klaran Faktura. En faktureringsavgift på 29 kr inkl. moms tillkommer. Se villkor på Klarna hemsida klarna.com/sv/klarna-faktura

3. Delbetalning via Klarna Konto. Se villkor på Klarna hemsida för delbetalning klarna.com/sv/klarna-konto.


Ångerrätt
Som konsument (endast privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Enligt 4 § i denna lag gäller inte ångerrätten distansavtal om bland annat:
en vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas och rea varor.

Retur
Vid retur måste produkten befinna sig i obruten förpackning och vara i det skick som när du mottog beställningen. Returfraktkostnad måste du själv betala.
Returnera inte mot postförskott! Comforthuset Nordic AB kommer inte att lösa ut dessa paket.

Så här gör du en retur:
Kontakta oss via e-post: info@comforthusert.se, eller på telefon 0176-292292.
Vi kommer att återbetala dig det belopp som du betalat för varan inom tio (10) arbetsdagar efter det att vi mottagit returen. Fraktkostnad och eventuell utlandsavgift samt faktura/postförskottsavgift kommer inte att återbetalas till dig.

Returadress:
Comforthuset Nordic AB
Gäddvägen 4
761 41 Norrtälje


Reklamation
Du måste alltid kontakta oss innan du reklamerar, info@comforthuset.se eller på telefon 0176-292292.
Har du mottagit felaktiga eller skadade varor hjälper vi dig omgående och kommer att byta ut detta utan extra kostnad för dig som kund. Synliga fel på godset skall anmälas direkt till uthämtningsstället/chaufför. Det skall noteras på fraktsedeln, innan du kvitterar godset. Dolda fel måste anmälas till oss inom 14 dagar efter mottagandet. Packa upp varan och kontrollera att det inte saknas något enligt innehållsförteckningen i bruksanvisningen och att det inte finns några synliga skador/fel på varan.

Garanti
Vi lämnar 2 års garanti på samtliga produkter. Garantin gäller inte vid handhavandefel eller vid åsknedslag /överspänningar i elnätet för de produkter som har strömförsörjning.